Followers

Thursday, July 26, 2007

rebekkah


di sebuah taman kawasan perumahan Kota Damansara, with all the kids playing around. saya memegang cetakan tentang Sea Beast, Moby Dick, Sludge,... beberapa perkara dari Wikipedia dan sebuah jilid Neil Gaiman. selama rambut saya panjang macam sekarang, saya tak pernah ikat dengan propper. tak macam masa di Kuala Terengganu dulu. at the same time, i still feel 16.
anda nampak masa depan anda dengan saya di sini? no. (jika anda ni 'jenih' yang berharap sangat). lepas tu orang bagitau aku. "you're the man, you should protect." then jawapannya, f**k off. keras bunyinya. bukannya sebab aku tak pikir langsung, but at this moment, jika anda melihat poster filem terbaru micheal bay, bertentangan dengan perkataan 'protect' ialah 'destroy'. saya kuat sifat 'decepticon'nya, kerana tiada dalam sejarah animasi, antagonist diberi visual yang lebih cool, terlalu cool berbanding protagonist. in this case, with starscream, i cant say a word. even micheal bay memakai t-shirt dengan insignia decepticon. jangan kata saya tak beri clue.
kembali ke taman, saya di sebuah jongkang jongket, bersama princess adriana yasmin. she seems pleased to have me. kemudian dia melihat seorang bayi perempuan besar berbangsa swedish yang hampir tak nampak rambutnya di buaian. kata yasmin, bayi itu gelakkan saya. no, .... dia tersengih kat semua orang. masakan si bayi itu boleh suka dengan black wearing, untidy hair, mean and menacing as starscream as me? tak berapa jauh di buaian taman ialah ibu si bayi itu, dan ibunda si yasmin, Kak Saliza. they have discussion. si ibu Swedish itu melihat saya, pertama kali dengan yasmin di taman. seperti tak percaya yasmin boleh klik dengan saya.
"Nazri, that boy. he look different than the girl, and all your boys," kata si ibu Swedish kepada Kak Saliza, merujuk kepada perbezaan saya dengan Yasmin, dan anak-anak sedara saya yang lain.
Kemudian dia menambah, "...he need a friend,... to change him. why dont i'll introduce him to Rebekkah?"
You mean, i never got a friend? And I cant have one by myself? (Diskusi ini kemudian di sambung di blog frriendster, antara saya dan Kak Saliza).
at this moment, i dont know what playing thru this Swedish mother, in her mind. tapi yang saya tau, di Sweden, sudah lebih 10 tahun Arch Enemy melancarkan brand music melodic death metal dan perkataan seperti 'polyrhythm 7/4' dari Meshuggah telah establish dalam kepala saya sejak sekian lama. maksudnya,... i am no different.
rebekkah yang mahu diperkenalkannya, berpixel besar. saya nak beritahu Kak Saliza, "apa gunanya memperkenalkan saya with that Swedish chick , jika pengakhirannya , kami saling berbunuhan sesama sendiri?" i'm talking about visceral happiness yang kononnya wujud tapi tak kunjung tiba.
saya boleh panjangkan tentang 'get hit',... but i guess,... some other time. mungkin saya dah pernah bercerita (.... again, see blog friendster).
and then we met. me , rebekkah.
anda boleh bayangkan,... black ink collide with pink flower power, but not pschyedelic. not stone.
and girl is about sugar.
we just walk, and slowly i whisper to her:
"before you come up with any conclusion, let me tell you that i am 'rock', hard as rock. i have friend, named maya. she's rock too, she got tattoo on her chest. she can beat you any time, punch you in your face, kick your serious ass. she can tell you a thing or two about in flames so that, you can tell your mother to rediscover Gothenburg before she think about anyone else outside her kampung. am i clear? life is worth a living. i know that. yeah, anything but this..."
sebarang kata-kata dari rebekkah selepas itu bersifat imaginary, dan anda boleh bayangkan sendiri.
but, one thing. kalau dia dapat beri satu perkataan yang pernah disebut Rob Gordon dalam High Fidelity, about what she had, he hadnt. then she can change me any time, and i can be a ridicul idiot, any time. seperti permintaan Faustian.

No comments:

Related Posts with Thumbnails