Followers

Friday, July 18, 2014

Ulasan filem: The Wolverine (2013)

Logan dalam siri Cuti-Cuti ke Jepun dan sedikit asmara ala Inception mimpi 2, 3 lapis. Lebih baik daripada Origins, visual James Mangold lebih saya germari berbanding Gavin Hood tapi style Logan bagi one liner lepas dah siap bergaduh tetap kekal. Filem ni nak bagitau bagaimana jika kuasa mutan itu boleh bertukar tangan tapi entah kenapa Wolverine dari dulu seperti asyik mendambakan asmara. Kalah Aaron Aziz ni....

Wolverine sebenarnya bukan watak yang secara zahirnya forever alone. Sekali dia tunjukkan kuku adamantium, pasti awek akan tersangkut. Ini sebenarnya telahpun dibuktikan melalui Origins (walaupun terang-terang kena tipu, tapi yang menipu masih ada hati). Tetapi mungkin, mungkinlah Wolverine memilih untuk jadi begitu iaitu menyendiri.

P/s: patutnya Wolverine make out dengan Yukio je. Sikit punya badass Yukio tu dan dia sebenarnya fangirl dekat Wolverine tapi entah kenapa scriptwriter tetap nak bagi Logan dekat awek Hello Kitty tu.

Terima kasih 20th Century Fox Malaysia untuk cenderahati semasa pratayang yang saya hadiri Ramadan tahun lepas. Lepas kunyah chewing gum perisa adamantium yang diberi, memang tubuh saya menerima perubahan fizikal yakni tulang besi urat dawai.

Arahan James Mangold
Lakonlayar: Mark Bomback dan Scott Frank, berdasarkan novel grafik Wolverine karya Chris Claremont dan Frank Miller
Lakonan: Hugh Jackman, Hiroyuki Sanada, Tao Okamoto, Rila Fukushima, Famke Janssen, Will Yun Lee, Svetlana Khodchenkova, Haruhiko Yamanouchi, Brian Tee
Muzik: Marco Beltrami
Sinematografi: Ross Emery
Studio: Fox 2000, Marvel Entertainment, The Donners' Company
Edaran di Malaysia: 20th Century Fox

1 comment:

eddeved said...

kau dah tgk Days Of Future Past ke? yang itu memang Wolverine yang sangat gila. Banyak teori konspirasi dalam movie tu serius...ha ha ha!

Related Posts with Thumbnails