Followers

Friday, July 11, 2014

Dia mula-mula sembang pasal t-shirt dengan kulit album Fear Factory - Demanufacture,... ada lah ke laut sikit...

SELF-BIAS RESISTANT WE ARE...

Saya pernah nampak sorang makcik pegi pasar dekat-dekat Jalan Loke Yew pakai t-shirt Fear Factory - Demanufacture (karya Dave McKean yang saya pernah tulis sebelum ini). Serius ni. Kalaulah saya boleh beli dari dia secara bundle.

Zulfo Mahadi: Ingat Foo Fighters (juga FF) tadi.

Yang benar: Aku boleh terima lagi kalau dia pakai tshirt Foo Fighters sebab orang Jerman panggil Dave Grohl 'a funnyman', bukan drummer Nirvana.

Zulfo Mahadi: Really? Baru saya tau.. funnyman with chewing gum while singing.

Yang benar: Yes, dan orang Jerman yang tengok show dia kat England tu goes like:

" i saw you last time in Germany, you seems to lost your sense of humor..."

Dave : "...what does that mean? i mean, you're German, dude!"

Zulfo Mahadi: Dave memang a funny person.

Fadzli Fauzi: Aku pun penah nampak cleaner india perempuan tua dekat Phileo Damansara pakai tshirt Trivium Ascendency. And sorang auntie cina kat kuantan pakai tshirt Rancid.  Mungkin dia orang memang minat la.

Acit Raman Abdullah: FF antara part yang aku suka double paddle Herrera. Ikut strumming guitar tu. Uih laju-laju.. Pasti juga clean chorus burton jadi ikutan era-era nu metal yang ada masa kini. Produk paling kecewa, lagu 'Cars'.. kenapakahhhhhhh.... hadui

Yang benar: Fazli : saya rasa anak-anak mereka yang punk rok ini pun mau mereka dihormati melalui pemberian tshirt tersebut kepada mereka. Viva la zapatista. Acit : Kita mungkin takkan dapat tengok lineup FF macam ni lagi lepas Dino dan Burton nak reform balik FF tanpa Christian dan Raymond Herera. Aku suka 'Cars' lebih-lebih lagi dengan penglibatan penyanyi asal, Gary Numan. Mana-mana individu yang mengaku industrial pasti akan tersentuh dan terinspirasi dengan karya-karya Gary Numan, bapak segala manipulasi dark synth. Aku pun mulanya  tak paham Cars versi FF tu sehinggalah mengenali Gary Numan. Tema dystopian yang dia terokai dlm lagu-lagunya amat besar impaknya dalam lagu-lagu FF selain Ministry dan Justin Broadrick. Kalau tak, mungkin FF sound macam metal karat je.

* perbualan ini berlaku pada 26 Julai 2009 di sebuah laman jaringan sosial yang amat terkemuka.

No comments:

Related Posts with Thumbnails