Followers

Saturday, July 12, 2014

LOKO pemain dram Butterfingers/Monoloque/Scan umum persaraan, pengganti dicari

Sebagaimana yang tertera di atas. Ramai yang tak sebut dia bekas drummer Scan. Balik ni aku nak cuba khatam album-album Scan macam Jelas Terlihat (1996) dan Bila Anganku Terbukti (1997).

Dari Facebook LoQue:

"Salam Sabtu smua.. slamat menjalani ibadah berpuasa.Di sini duka cita dimaklumkan bahawasanya 'mesin drum, pemukul gendang' kami , kawan akrab kami, pemegang cap mohor bunyian drum dari Butterfingers Transcendence shingga monoloQue Corak-2, Encik Hafiz aka LOKO,… akhirnya mengambil keputusan untuk bersara dari bidang muzik bermula dari skrang. Memang sukar utk dipercayai tentang persaraan beliau ini, pasti mengejutkan anda smua ( kami lagilah terkejut) tapi itu adalah kehendak beliau sendiri, dan kami hormati apa shj. keputusan ahli2 kumpulan kami. Kepada sesiapa yg kurang ariff tentang LOKO, beliau merupakan satu satunya 'pemain drum' yang telah bersama loQue sejak 1998, selepas Kalai meninggalkan Butterfingers dan melanjutkan pelajarannya ke luar negara.

Lagu "the Chemistry( between Us) merupakan antara lagu2 pertama percambahan Butterfingers dgn Loko,dan ia terbukti suatu tindakbalas kimia yg menjadi. 15 tahun bersama, Dari 'The Chemistry ( Between US) hingga ke Den.Dam, paluan/ cap mohor bunyian gendang/drum beliau tetap akan diingati dan di sanjungi 1000 tahun lagi!

Jadi , sehubungan dengan rasminya persaraan LOKO dari kumpulan kami,yg 'luput' perlu diperbaharui, yg 'patah' perlu dicari ganti, ruang yg kosong perlu diisi kembali, dan sememangnya LOKO tiada pengganti Dua-nya, jesteru itu kami ingin mencari 'Bunyi Baru' utk meneruskan legasi yg ditinggalkan oleh LOKO. Jadi kami di sini suka cita ingin memaklumkan , bahawasanya kami akan mengadakan ' audition rasmi ala2 Metallica' untuk mencari ' pemain drum/gendang/pemegang rentak' utk bunyi,/hala tuju baru monoloQue. Kepada smua drummer2 di luar sana yg berminat, atau rasa2 mcm ingin mencuba sesuatu yg lain, bersama2 kami di dlm pengembaraan mencari bunyi- bunyian baru Msia, truskan menyemak FB page monoloQue ni utk info lanjut kelak. juga utk mereka yg kenal atau mengenali siapa2 yg dirasakan sesuai, sila sebarkan perihal ini tanpa was-was, dan kami akan update tentang tarikh auditon serta terma2 dan syarat2 utk "Audition Pemain Gendang Baru MonoloQue" tak lama lagi!"

- loQue -

1 comment:

eddeved said...

kalau aku kat KL aku pegi dah nih! ha ha ha!

Related Posts with Thumbnails